စမတ္ဖုန္း ေရာင္းခ်မႈ (၁)ဘီလ်ံထိ ပထမဆံုးအႀကိမ္ေရာက္ရွိ
(၂၀၁၃)ခုႏွစ္တြင္ တစ္ကမာၻလံုး အတုိင္းအတာျဖင့္ စမတ္ဖုန္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈ အေရအတြက္သည္ (၁)ဘီလ်ံ အထက္သို႔ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေရာက္ရွိသြားၿပီဟု သိရွိရသည္။ ေစ်းကြက္ ေလ့လာေရး သုေတသန လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ IDCက ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္အတြင္း စမတ္ဖုန္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈသည္ တစ္ကမာၻလံုး အတုိင္းအတာအရ အလံုးေရ (၁.၀၀၄)ဘီလ်ံသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ အဆိုပါ အေျခအေနသည္ (၂၀၁၂)ကႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ (၃၈.၄)ရာခုိင္ႏႈန္း ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေတာင္ကိုရီးယား အေျခစိုက္ Samsung ကုမၸဏီသည္ စမတ္ဖုန္း အမ်ားဆံုး တင္ပို႔ေရာင္းခ်သည့္ လုပ္ငန္းျဖစ္လာၿပီး ၎၏ေနာက္တြင္ အေမရိကန္၏ Appleႏွင့္ တရုတ္၏ Huaweiတို႔က အစဥ္လုိက္ ရပ္တည္ေနသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္က စုစုေပါင္း မိုဘိုင္းလ္ဖုနး္ အေရအတြက္ (၁.၈)ဘီလ်ံမွ် ေရာင္းခ်ခဲ့ရာ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ပမာဏက စမတ္ဖုန္းမ်ား ျဖစ္လာေၾကာင္း IDCက ဆိုသည္။ စမတ္ဖုန္း အေရအတြက္ (၁)ဘီလ်ံအထက္ထိ တစ္ႏွစ္အတြင္း ေရာင္းခ်ႏုိင္ျခင္းမွာမူ ယခုတစ္ႀကိမ္ ပထမဆံုးဟုလည္း သိရသည္။ "ေစ်းႏႈန္းေလ်ာ့က်လာမႈနဲ႔ Screenအရြယ္အစား ႀကီးမားလာမႈေတြက စမတ္ဖုန္းေတြကို လူသံုးမ်ားေစတဲ့ တြန္းအားေတြလုိ ျဖစ္လာပါတယ္"ဟု IDC၏ ပရိုဂရမ္ ဒါရိုက္တာ တစ္ဦးျဖစ္သူ ရိုင္ယန္ရိသ္က သံုးသပ္ခဲ့သည္။ "ဒါေပမဲ့ အဲဒီႏွစ္ခ်က္မွာမွ လူေတြက ေစ်းႏႈန္းေလ်ာ့က်မႈဆိုတဲ့ အပိုင္းကို အဓိကထား အာရံုစိုက္တယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာႏိုင္ပါတယ္"ဟုလည္း ရိသ္က ဆိုသည္။
၎က "ေျပာရရင္ေတာ့ လူေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားေနတဲ့ စမတ္ဖုန္း အမွတ္တံဆိပ္ေတြမွာ ေစ်းေပါတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြေတာ့ ပါဝင္ေလ့ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕ အခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ ေစ်းနည္းတဲ့ စမတ္ဖုန္းေတြဟာ အေရာင္းေစ်းကြက္ က်ယ္ျပန္႔လာေစတဲ့ အဓိက ထုတ္ကုန္ေတြ ျဖစ္ေနတာကို အတည္ျပု ေဖာ္ျပေနပါတယ္"ဟုလည္း ရွင္းျပသြားသည္။ တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေဒၚလာ (၁၅၀)ဝန္းက်င္သာ က်သင့္သည့္ စမတ္ဖုန္းမ်ား တြင္က်ယ္စြာ ေရာင္းခ်ရျခင္းက ယင္းအခ်က္ကို သက္ေသခံေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
စမတ္ဖုန္းမ်ား တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈတြင္ Samsung၏ အေရာင္းပမာဏက (၄၂.၉)ရာခုိင္ႏႈန္း ျမင့္တက္လာကာ ေစ်းကြက္ေဝစု (၃၁.၃)ရာခုိင္ႏႈန္းကို ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ Apple၏ ေစ်းကြက္အေရာင္းတြင္က်ယ္မႈ တိုးပြားႏႈန္းမွာ အတန္ငယ္ ေႏွးေကြးေနၿပီး (၁၂.၉)ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ျမင့္တက္လာကာ လက္ရွိေစ်းကြက္၏ (၁၅.၃)ရာခုိင္ႏႈန္းကို ခ်ုပ္ကိုင္ထားသည္။ Huawei၏ ေစ်းကြက္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈမွာ (၄.၉)ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး ၎တို႔၏ေနာက္တြင္ LGက (၄.၈)ရာခုိင္ႏႈန္း Lenovoက (၄.၅)ရာခုိင္ႏႈန္းတို႔ျဖင့္
planet
0 comments:
Speak up your mind
Tell us what you're thinking... !